Formalny podczas pracy, bądź mniej formalny odwołujący się do naszej osobowości, czy hobby to najczęściej wykorzystywane formy portretu biznesowego. Tylko gdzie właściwie można go wykorzystać? Jakie zastosowanie ma portret biznesowy? Okazuje się, że mamy do czynienia z narzędziem o bardzo szerokim zastosowaniu. O czym dokładnie mowa? Tego dowiesz się z poniższego tekstu, więc zachęcamy do krótkiej lektury!
Zastosowanie portretu biznesowego w karierze korporacyjnej
Zdobycie pracy w korporacji wcale nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać. Na jedno stanowisko ubiega się zwykle bardzo wiele osób, więc trzeba sięgać po wszystkie możliwe rozwiązania, które pozwolą wybić się na tle konkurencji i właśnie takim rozwiązaniem będzie portret biznesowy. Im lepiej na nim wyjdziemy, tym większe szanse mamy na zdobycie swojej wymarzonej pracy.
Dlatego warto pomyśleć o jego wykorzystaniu już na etapie szukania dla siebie zajęcia, a dokładniej mówiąc wtedy, gdy będziemy tworzyli CV, profil zawodowy na Linkedin, Goldenline czy Facebooku. Aby mieć odpowiednie zdjęcia, należy wcześniej umówić się na profesjonalną sesję zdjęciową. Oczywiście wybór fotografa nie może być przypadkowy, ponieważ tylko profesjonalista taki jak np. fotograf Michał Jasiocha sprawi, że nasz portret biznesowy będzie w stanie wzbudzić zainteresowanie profesjonalnego pracodawcy i sprawi, że będziemy postrzegani jako fachowcy, a to na pewno nam ułatwi również karierę.

Zastosowanie portretu biznesowego w komunikacji
Na tym jednak nie koniec, ponieważ portret biznesowy można wykorzystać również do narzędzi służących do komunikacji. Jeśli portret biznesowy zostanie zastosowany w stopkach e-mail i będzie służył do komunikacji wewnętrznej firmy, to poskutkuje tym, że pracownicy będą bardziej zintegrowani. Oczywiście portret biznesowy świetnie sprawdzi się również w komunikacji z klientami.
Dzięki temu, że nasza osoba nie będzie już anonimowa dla klientów, będziemy cieszyli się większą wiarygodnością, zdobędziemy zaufanie, czy nawet sympatię potencjalnych klientów. To samo dotyczy naszych obecnych parterów biznesowych oraz tych, których dopiero planujemy pozyskać lub zachęcić do współpracy, więc niewątpliwie wszędzie, gdzie w grę wchodzi komunikacja, również powinien pojawić się portret biznesowy. Jednak pamiętajmy, że sukces da się osiągnąć tylko dzięki wykorzystaniu profesjonalnego portretu biznesowego.
Zastosowanie portretu biznesowego do materiałów firmowych
Portrety widoczne na stronach internetowych, w katalogach, folderach, na prezentacjach, czy nawet na wizytówkach pomagają budować pozycję fachowca, a fachowiec daje twarz swojemu biznesowi. Dlatego, gdy sięgnie się po takie narzędzie, jak zdjęcia biznesowe to można z sukcesem zbudować profesjonalny wizerunek firmy.
Przełoży się to również na wzmocnienie wiarygodności firmy, czy na to, że będzie jej łatwiej wybić się na tle konkurencji. Używanie swojej twarzy to również świetny sposób na budowanie zaufania i spójnego wizerunku firmy, który przełoży się na większe zainteresowanie produktami lub usługami, czy nawet na sukces.